Jump to content

 

Atjaunojām Forumu! Ceram, ka viss strādā! Ja ir kādas problēmas vai ieteikumi, rakstiet! info@scooter-power.lv 

 

PrimeParts

[karburators] galvenās dīzes izmēra noteikšana

Recommended Posts

Sveiki.

Gan jau agrāk un arī šobrīd ir grūti noteikt galveno dīzi (main jet) jūsu karburatoram.

Neatkarīgi pēc tā tipāžas un rollera tūninga stāvokļa to rēķina pēc formulas -

DIAMETRS x 5 = galvenas dīzes izmērs (aptuvens.)

Piem.
Dellorto 17.5mm karburators ar 50cc stock motoru, galvenās dīzes (main jet) izmēram jābut 17.5 x 5 = 87.5 > 88.

Bet ja gribam noteikt šo skaitlisko vērtību vēl precīzāk var izmantot staigājošo skaitli kas svārstās no 0.9-1.

 

17.5x5x0.95=83

 

Formula paliek tā pati, kas sākumā, tikai ievietojam papildus mainīgo vērtību, kas beigās sanāk šādi -

DIAMETRS x 5 x 0.9 = dīzes izmērs

Piem.
PWK 24mm uz 70cc sport klases dzinēja -
24x5x0.9=108

Ceru, ka domu sapratāt.

Šie aprēķini ir paredzēti uz dzinējiem bez ierobežotājiem un atvērtajiem gaisa filtriem.

P.S. PROTAMS PALIEK FAKTORI, KAS VAR IETEKMĒT ŠO IZMĒRU, PARASTI PIE ŠIEM SKAITĻIEM ARĪ ATRADĪSIETIES 5% plus mīnus nobīdes.

Edited by PrimeParts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kas attiecas uz karburātoriem,tad ir laba regulēšanas instrukcija... atrodama šeit:

http://www.polini.com/en/page_696.html

Diemžēl tikai angliski. Tik garu diktātu, man slinkums tulkot.....

tabella_carb_ing.jpg

 

Tālāk ir tabula ar ieteicamajiem variantiem, bet atceramies, ka japalielina,jeb jāsamazina galvenās dīzes izmērs +/- %. . Skatamies tabulā augstāk !!!

http://www.polini.com/dep/tarature_cp_polini.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiem, kas vēlas lasīt angļu valodā, tas pats raksts http://www.tuningmatters.com/how-tos/how-to-quickly-determine-the-carburetor-main-jet-size/

Turklāt tas 0.9 ko piereizina ir gadījumā, ja motors ir pilnīgs stoks, ja Tu sāc likt virsū kaut kādas agresīvākas detaļas, piemēram, sporta gaisa filtrus/izpūtējus, tad to 0.9 palielina tuvāk 1, piemēram, 0.95.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Es varētu nepiekrist.

loģiski fullstockam nevajadzētu būt dīzei ap 83, tāpēc jūs visi arī sūdzaties par lielo degvielas patēriņu. neņemot vērā transmisiju un tml, būtu formulā jāievieto vēl viens skaitlis, kas apzīmētu filtra pretestību. vecāki un pieredzējušāki foruma biedri zinās, ka lai būtu pēc iespējas efektīvāks degvielas lietojums, ir jāievēro gāzu maisījuma proporcija, kas ir 14.7:1( noapaļojot 15vienības gaiss:1vienība degvielas). pirmām kārtām jau ir jāskatās uz difuzora lielumu, kas šajā gadījumā bija 17,5mm, tālāk jāskatās cilindra tilpums, kas stockam ir 50. iztrūkstošais elements ir filtra pretestības koeficients. jā, piekrītu, fullstockam ar sporta filtrs, kam pretestības koeficients ir mazāks, atļauj gaisam brīvāk plūst caur difuzoru, līdz ar to ir nepieciešama lielāka degvielas padeve lai nodrošinātu pareizu gāzu maisījuma proporciju. stock filtram ir lielāka pretestība, līdz ar to gaiss netiek tik brīvi sūkts iekšā, kam ir vajadzīga mazāka degvielas padeve. 

ja vien būtu zināms katra filtra pretestības koeficients, to varētu ievietot formulā un iegūt vēl precīzākus rezultātus.

labojiet, ja kļūdos. 

 

p.s fullstock motoram 50cc ar 17,5mm karbi  nepieciešama maksimums 70 dīze. ne velti 12 mm karbim, kam ir mazāks difuzors, stockā nāk 56 dīze. ;)

Edited by Gatis

Share this post


Link to post
Share on other sites

varu derēt bij samērā liels patēriņš. man pašam uz pia ntt bij 12mm + 98 dīze, knapi leca un starts bij gauss, bet galu gan kompensēja, bet tāda dīze bij tikai tāpēc, ka gredzeni bija noēsti. es domāju ka jauna mainīgā ieviešanai būtu labāka precizitāte gala rezultātā, piemēram stock filtriem varētu būt koeficients 0.75- 0.85, bet sporta filtriem 0.86-0.99 atkarībā no gaisa caurlaidības. tam būtu izmaiņas rezultātā, kā piemēram 17,5 x 5 x 0.8 = 70 dīze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

varu derēt bij samērā liels patēriņš. man pašam uz pia ntt bij 12mm + 98 dīze, knapi leca un starts bij gauss, bet galu gan kompensēja, bet tāda dīze bij tikai tāpēc, ka gredzeni bija noēsti. es domāju ka jauna mainīgā ieviešanai būtu labāka precizitāte gala rezultātā, piemēram stock filtriem varētu būt koeficients 0.75- 0.85, bet sporta filtriem 0.86-0.99 atkarībā no gaisa caurlaidības. tam būtu izmaiņas rezultātā, kā piemēram 17,5 x 5 x 0.8 = 70 dīze. 

patēriņš bija kā jau stockam - līdz 4 litriem. nekas nelējās ciet, divatā, kad bij lielāks svars uz astes, pats rāvās ratā

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×